Cum îți păstrezi o imunitate bună în această perioadă?

Cum îți păstrezi o imunitate bună în această perioadă?

Se știe: odată cu schimbările bruște de temperatură, sistemul de apărare al organismului scade. Tocmai de aceea, specialiștii, dincolo de o alimentație sănătoasă, recomandă și suplimente alimentare care au menirea de a întări mecanismul de apărare al organismului împotriva bolilor și infecțiilor.

Un supliment de Vitamina C ajută la multiplicarea celulelor albe din sânge. Adică, acelea care împiedică pătrunderea virușilor în organism. Totodată, Vitamina C se recomandă ca protector al sistemului imunitar în virozele de sezon, datorită proprietății antiinfalatorii a acesteia.
Surse de vitamina C: fructele și legumele în stare crudă, citricele, varza, ardeiul iute, măceșele sau kiwi-ul.


Zincul este un oligoelement mineral indispensabil organismului care crește producția globulelor albe și luptă împotriva infecțiilor. În lipsa sa, sistemul imunitar scade, apar probleme cu pielea sau chiar încetinirea creșterii la copii. Organismul unui adult conține circa 3 grame de zinc, distribuit în celule, cu precădere la nivelul oaselor și altor țesuturi.
Dintre alimentele bogate în zinc amintim: carne de vită, porc, oaie, miel, pui, somon, sardine, ton, lactate, ouă, broccoli, sfecla roșie, ciupercile, varza, morcovii, salata verde, dovleacul, spanacul, roșiile sau sparanghelul.


Vitamina E are efect antioxidant, crește producția de celule B care elimină bacteriile din organism, sprijină sistemul imunitar, protejează ficatul și contribuie la sănătatea epidermei, fiind utilizată adesea în producția dermato-cosmeticilor.
Printre alimente bogate în vitamina E se numără ficatul, ouăle, migdalele, alunele, nucile, strugurii, cartofii dulci, avocado, asparagus, yam-ul, spanacul, varza kale, sfecla de zahăr, asparagusul, muștarul sau semințele de floarea soarelui.


Vitamina D, produsă în mod natural de organism atunci când pielea este expusă la soare, menține nivelurile normale de calciu și fosfor din sânge și ajută organismal să absoarbă calciul, care formează și menține oasele puternice.
Printre alimentele în care se regăsește vitamina D se numără ciupercile Portobello, Maitake și cele aparținând genului Morchella. Totodată, vitamina D se regăsește în peștele gras, în ficat, uleiuri de pește și gălbenușul de ou.


BARAKA
Uleiul de chimen negru este folosit în mod traditional pentru a crește capacitatea de apărare a organismului față de boli atât la cei mici cât și la adulți. Baraka se recomandă persoanelor cu tuse persistentă, restantă după răceli sau viroze și persoanelor cu o sensibilitate pronunțată a apăratului respirator și care răcesc frecvent, precum și la astmatici și fumători. Prin componentele antioxidante, calmante și nutritive din uleiul de chimen negru, Baraka asigură un support optim pentru creșterea imunității la copii și adulți și calmează tusea iritativă.

Vă așteptăm să vă faceți cumăpărăturile la Bistrița Retail Park în Carrefour și Help Net. Vă rugăm să fiți responsabili atunci când ieșiți în colectivitate!

Leave a Reply

Your email address will not be published.